?>
|
Przeznaczenie / zalecenia:
Samochodowe instalacje gazowe.
Mikroprocesorowy sterownik silnika krokowego (atuatora).
Steruje dawką gazu w zależności od wskazań sondy lambda. Kontroluje TPS (czujnik położenia przepustnicy), symuluje sondę lambda.
Kontroler pracy sondy lambda przeznaczony jest do sterowania praca silnika w pojazdach samochodowych przystosowanych do zasilania gazem oraz wyposażonych w sondę lambda. Panel starowania umozliwia ręczne, automatyczne lub awaryjne przełączanie rodzaju zasilania benzyna / gaz oraz wizualna obserwację ilosci gazu w silniku
Centralka z pełnym wskazaniem gazu. Ustawianie parametrów przy pomocy komputera. Uniwersalny sterownik dawki gazu z zastosowaniem silnika krokowego. System odczytuje sygnał z sondy lambda i czujnika położenia przepustnicy (TPS) a następnie przetwarza go uruchamiajac silnik krokowy. Mieszanka uboga - tłoczek silnika krokowego podnosi się umożliwiajac przepływ większej ilosci gazu. Mieszanka bogata - tłoczek silnika krokowego obniża się zamykając częściowo dopływ gazu do silnika. Optymalną mieszankę uzyskamy wtedy kiedy tak dobierzemy mixer kiedy silnik krokowy będzie pracował w zakresie od 80 do 120 kroków.
Wsystemie zastosowano wysokiej jakości silnik krokowy - zakres regulacji (0-244 kroków). Wpięcie standardowe na 4 piny. Silniczek jest przewidziany pod 2 generacje instalacji - lambda control system.
Silniki krokowe są podstawowymi elementami układów sterujących
LAMBDA CONTROL SYSTEM. Sterują one przepływem gazu na podstawie
sygnałów napięciowych płynących z komputera sterującego.
Daje gwarancję niezawodności i prawidłowego działania przez długi okres eksploatacji.Silnik krokowy jest zaopatrzony w ruchomy trzpień w kształcie walca z płaską podstawą, który zmieniając położenie otwiera lub domyka przepływ gazu regulując jego dawkę. Podstawa silnika krokowego,
mocowana w wężu gumowym, wykonana jest z wysokiej jakości tworzywa
PCV, odpornego na wysokie i niskie temperatury oraz substancje
chemiczne zawarte w gazie. Cewka z siłownikie uszczelniona jest
gumowym oringiem. Wtyk hermetyczny, czteropinowy ogólnie stosowany
do układów sterujących LAMBDA CONTROL SYSTEM.
Najczęstszą awarią silników krokowych jest wytarcie / zużycie się kółka zębatego i ślimaka lub zabrudzenie znajdującymi się w gazie substancjami kleistymi trzpienia oraz naniesionymi przez nie zanieczyszczeniami stałymi. Substancje kleiste mozna spróbowac rozpuścic preparatem do czyszczenia przepustnic natomiast jesli uszkodzeniu uległy zębatki to juz nic sie nie da zrobić,nalezy wymienic silnik krokowy na nowy.
Al-700 jest w pełni programowalnym układem sterującym dawką gazu (Lambda Control System).
Opracowany został prze firmę Autronic na podstawie doświadczeń z układami
Profesjonalne wykonanie oraz zaawansowana technologia produkcji gwarantują długotrwałą niezawodność pracy Al-700 i możliwości konfiguracji pozwalają na współpracę z najnowocześniejszymi układami wtyskowymi benzyny.
Podstawowym zadaniem Al-700 jest sterowanie dawką gazu na podstawie sygnałów:
- z czujnika tlenu (sonda lambda)
- RPM(prędkość obrotowa silnika)
- z czujnika połozenia przepustnicy (TPS)
- temperatury reduktora
Wszystkie sygnały odbierane przez AL-700 są wykorzystywane w celu opracowania optymalnej dla mieszanki pracy atuatora. Wszystkie parametry możemy także modyfikować w celu jak najlepszej współpracy ze sterownikiem wtrysku benzyny. AL-700 wyróżnia spośród innych układów kilka funkcji dających ogromne możliwości dostosowania instalacji do indywidualnych potrzeb klientów. Najważniejsze z nich to: Ta ostatnia możliwość jest szczególnie ważna gdyż minimalizuje ryzyko powrotu płomienia. Opcja ,,przyspieszanie powoduje skokową pracę atuatora, co przy jeździe miejskiej daje tylko zbyt bogatą mieszankę oraz nieelastyczną jazdę, gdyż atuator nie nadąża się zamykać. zmiana szybkości pracy atuatora, osobno na biegu jałowym (MINIMUM), osobno na wysokich obrotach (MAXIMUM), z możliwością określenia szybkości otwarcia bądź szybkości zamknięcia atuatora. Pozwala to uniknąć takich usterek jak pływanie obrotów na biegu jałowym, spadek obrotów po załączeniu się wentylatora bądź klimatyzacji lub zubożenia mieszanki w momencie gwałtownego otwarcia przepustnicy.
zmiana zakresu regulacji pracy atuatora, zależnie od pojemności silnika.
- dla małych pojemności zalecana jest regulacja ,,Krótka" (automatycznie następuje przełączania na małą szybkość pracy atuatora) czyli mały zakres pracy atuatora.
- "Długa" zalecana jest do silników o dużej pojemności, automatycznie układ przestawia się na maksymalną szybkość pracy atuatora.
- " Normalna" to typowy dla średnich pojemności silników zakres pracy atuatora.
ustalenie progu pracy sondy lambda. Próg ten dla benzyny wynosi ok. 0,4 V. W przypadku zasilania gazowego zalecane jest utrzymanie bogatszej mieszanki, czyli progu ok. 0,5 V. Jest to dla sterownika wartość graniczna, od której w górę występuje mieszanka bogata a w dół mieszanka uboga. Przesuwając ten próg zmieniamy mieszankę, jaką będzie sterował AL-700.
Megapol
Łowiecka 8
26-110 Skarzysko Kam.
tel/fax(+48) 41/25-14-419, (+48) 41/25-28-040, megapol@drypa.pl