?>
|
Wtrysk Diego G3 6-cylindrów
Homologacja:
(E8)67R013787
(E8)110R-004297
Producent:
KME Polska
Zastosowanie / zalecenia:
System sekwencyjnego wtrysku gazu LPG/CNG w fazie lotnej Akme ze sterownikiem DIEGO jest zaprojektowanym do zastosowania w samochodach posiadających zaawansowane systemy diagnozy układu zasilania benzyną (OBD2, EOBD) - z katalizatorem i sondami lambda zachowując normy emisji spalin (również EURO4).
Zestaw Akme może zostać zaadoptowany do wszystkich silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa zarówno sekwencyjnych jak i półsekwencyjnych, czy fullgroup.
Zastosowanie bardzo szybkiego, 16-bitowego mikrokontrolera Motorola, pełniącego funkcję procesora sygnałowego i inteligentnego sterownika stopni wyjściowych wtryskiwaczy gazowych, pozwoliło na precyzyjne i błyskawiczne sterowanie mieszanką gazowo-powietrzną, w tym samym momencie, w którym sterownik benzynowy wtryskiwałby etylinę dla bieżącego cylindra.
Poprzez bardzo precyzyjne i błyskawiczne dozowanie gazu nie ma zauważalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym podczas eksploatacji samochodu. Nie ma straty mocy ani różnicy w elastyczności pojazdu. Przyśpieszenie na zasilaniu gazowym jest takie, jak na benzynie.
Zasada działania systemu Akme oparta jest na pracy wtrysku benzyny - oddzielnie i niezależnie dla każdego kanału. W każdym momencie pracy systemu wykorzystywana jest strategia podawania paliwa sterownika benzynowego. Wtryskiwacze gazowe są kontrolowane za pomocą sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi, które są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie energetyczne silnika. Zapewnia to błyskawiczną reakcję na zmianę warunków zewnętrznych.
Z systemem sekwencyjnego wtrysku gazu LPG / CNG Akme samochód zachowuje normy emisji spalin oraz spełnia warunki OBD II/EOBD bez dodatkowych emulatorów.
Rozprężony gaz podawany jest bezpośrednio przed zawory – tak jak w układach benzynowych, co eliminuje możliwość wybuchów (spowodowanych gromadzeniem się gazu w dużej objętości kolektora ssącego).
Wszystkie funkcje diagnozowania i zarządzania silnikiem pozostają niezmienione.
Sterownik wtrysku gazu Diego / Ego posiada innowacyjny, wprowadzony przez firmę KME, algorytm kalibracji samochodu w teście drogowym, przez zbieranie punktów pracy samochodu na benzynie i na gazie, co umożliwia dobranie mapy gazowej identycznej z benzynową. Wcześniej możliwe było to tylko w długotrwałych testach z wykorzystaniem hamowni podwoziowej.
Sterownik posiada wbudowany mechanizm samodiagnozy i diagnostyki systemu gazowego.
Niewielkie rozmiary obudowy oraz wygodne umiejscowienie uchwytu mocującego ułatwiają montaż pod maską samochodu. Sterownik może współpracować z ośmioma sekcjami wtryskiwaczy benzynowych oraz z wieloma rodzajami wtryskiwaczy gazowych m.in. Matrix, Valtek, Magic Jet etc.
Zestaw Akme dostępny jest w wersjach 4, 6 i 8 kanałowych dla silników 3, 4, 5, 6, 8 cylindrowych. Dostępny jest również w wersjach dla samochodów amerykańskich oraz japońskich i dla silników typu Hemi.
System jest prosty w konfiguracji dla montażysty, a dla klienta niezauważalny poprzez tryb automatycznego przełączania.
W przypadku braku gazu w zbiorniku następuje automatyczne przejście na benzynę sygnalizowane dźwiękiem.
Użytkownik samochodu steruje przełączaniem benzyna/gaz oraz śledzi wskazania czujnika ilości gazu w zbiorniku za pomocą miniaturowego panelu sterowania. Na podstawie ustalonego przez sterownik benzynowy czasu wtrysku benzyny oraz bieżących odczytów parametrów z czujników (m.in. temperatury, ciśnienia) DIEGO określa odpowiednie czasy wtrysku gazu oraz steruje zaworami gazowymi.
Za pomocą oprogramowania dla komputera PC można dokonać automatycznej kalibracji systemu w celu dopasowania go do danego samochodu. Instalator ma również do dyspozycji możliwość ręcznego skorygowania wielu parametrów oraz śledzenia bieżących wskazań.
Dane techniczne:
- wybór paliwa - CNG / LPG
- ilość wtryskiwaczy w programie - max. 8szt
- zasilanie 10V-16V
- czytelny panel diagnostyczny / odczyty - czas wtrysku benzyny i gazu, obroty silnika, temperatura reduktora i gazu, podciśnienie , ciśnienie, napięcie zasilania
- sterowanie - wtryskiwacze ze sterowaniem dodatnim lub full grup / inne
- wybór wtryskiwaczy
- mapa - korekta mapy
- wizualizacja błędów - błędy zapamiętane, błędy aktualne, reset błędów
- diagnostyka - poprzez interfejs z wejściem na RS232 lub USB
- czytelny schemat wiązki przewodów - opisane na schemacie wyjścia pinów w kostce
- język - polski / angielski / litewski / rosyjski / czeski / niemiecki / włoski
- autokalibracja / modelowanie / mapa / rejestrator / kody błędów / diagnostyka zaawansowana
- program KME - na stronie producenta
W zestawie:
1. Sterownik KME Diego G3 - 1 sztuka
2. Okablowanie sterownika - 1komplet
3. Czujnik ciśnienia / podciśnienia (mapsensor) - 1 sztuka
4. Przełącznik / centralka - 1 sztuka
5. Buzzer - 1 sztuka
6. Czujnik temperatury - 1 sztuka
7. Sensor rezerwy - 1 komplet
Megapol
Łowiecka 8
26-110 Skarzysko Kam.
tel/fax(+48) 41/25-14-419, (+48) 41/25-28-040, megapol@drypa.pl