?>
|
Tester wtryskiwaczy i reduktora 12/12mm/6bar
Homologacja:
b/d
Przeznaczenie / zalecenia:
Samochodowe instalacje gazowe.
Sekwencyjny wtrysk gazu.
Tester do sprawdzania szczelności instalacji LPG w układzie reduktor - wtryskiwacze gazu.
Prosty i doskonały pomiar zakresu ciśnienia pracy reduktora z pominięciem czujnika ciśnienia (mapsensora)
Dzięki zastosowaniu tego testera uzyskamy prawidłowy i rzeczywisty pomiar ciśnienia z pominięciem ewentualnych wadliwych wskazań mapsensora i elektroniki wtrysku sekwencyjnego.
Tester do sprawdzenia szczelności wtryskiwaczy.
Sposób wykonania pomiaru:
Najpierw wykonujemy test szczelności układu
Tester należy zamontować na przewodzie doprowadzającym gaz z reduktora do listwy wtryskowej
Po zamontowaniu testera pomiędzy reduktorem a listwą wtryskową należy uruchomić silnik i przejść na zasilanie gazem.
Następnie po chwilowej ok. 30 sekundowej pracy silnika na gazie przełączyć na benzynę i obserwować ciśnienie na manometrze. Jeżeli manometr pokazuje stałe wskazanie ciśnienia gazu (powyżej 1 bar) to znaczy że wtryskiwacze i połączenia w układzie zasilającym wtryskiwaczy są szczelne i nie wymagają wymiany.
Jeżeli wskazówka na manometrze opada do zera to znaczy układ nie jest szczelny i prawdopodobnie do wymiany są wtryskiwacze gazu.
Mogą być również niesprawne połączenia gumowe które należy sprawdzić w pierwszej kolejności, dokręcić opaski lub wymienić przewody gumowe.
Test ciśnienia pracy reduktora polega na dodawaniu i ujmowaniu gazu z jednoczesną obserwacją wskazań manometru.
Naciśnięcie pedału gazu powinno powodować chwilowy wzrost ciśnienia do około 1.5bar, spadek ciśnienia do wartości ok 0.7bar a następnie powrót wskazówki na ciśnienie ok 1.0÷1.2 bar przy stały nacisku na pedał gazu. Krótkotrwałe wachnięcia wskazania ciśnienia manometru po dodaniu lub ujęciu gazu są dopuszczalne i różnią się między sobą w zależności od kilku czynników
Powrót zasilania z gazu na benzynę powinien być ustawiony w programie przy spadku ciśnienia poniżej 0.6bar
Automatycznie będzie to następować w przypadku zbyt małego ciśnienia gazu przy już prawie opróżnionym zbiorniku, przy uszkodzonym mapsensorze,reduktorze , zbyt małych przkrojach przewodów doprowadzających gaz do reduktora, niewłaściwym montażu instalacji i kilku innych.
Przed pomiarem testerem należy zasięgnąć informacji przy jakim ciśnieniu pracy optymalnym dla zasilania naszego silnika gazem dana instalacja (szczególnie wtryskiwacze) gazowa powinna pracować, Najczęściej jest to 1.0 do 1.2bar. - Stag, KME, Lecho. Agis, Lpg Tech i wiele innych.
Zależność jest tego rodzaju - im większe ciśnienie pracy reduktora tym większy przepływ gazu z jednocześnie wolniejszą pracą wtryskiwaczy z uwagi na większy opór przy podnoszeniu tłoczka wtryskiwacza. Większość wtryskiwaczy przestaje pracować po przekroczeniu ciśnienia powyżej 3bar.
Wtryskiwacze które moją na obudowie znak 3 Ohm są słabsze i wolniejsze od wtryskiwaczy 2 Ohm.
Należy pamiętac również iż przy zastosowaniu wtryskiwaczy o porności 1ohm wystepuje większe obciążenie komputera gazu a w niektórych przypadkach po około 3 miesiącach może nastąpić uszkodzenie komputera. szczególnie w starszych typach instalacji gdzie zastosowano po jednym tranzystorze np.Stag200. W nowszych rozwiazaniach stosowane są już po dwa tranzystory na wyjściu.
Dane techniczne:
- wejście /wyjście gazu - 12mm
- otwór przelotowy - 8mm
- zakres temperatury pracy - (-20÷100°C)
- wymiary - 105mm x 60/100mm
- zakres pomiaru ciśnienia - 0÷6bar
W zestawie:
1 Tester reduktora i wtryskiwaczy - 1 sztuka
Dodatkowo:
- miła i fachowa obsługa
- wysyłki krajowe i zagraniczne
- sprzedajemy odbiorcom hurtowym i detalicznym
- wysyłka za pobraniem lub wpłata na konto - do wyboru
- towary wysyłamy jeśli mamy taką możliwość - natychmiast
- szczegóły uzgadniamy również telefonicznie w dziale handlowym
Towar jest nowy.
Posiada gwarancje producenta.
Podana jest cena brutto.
Wystawiamy paragon lub fakturę.
Megapol
Łowiecka 8
26-110 Skarzysko Kam.
tel/fax(+48) 41/25-14-419, (+48) 41/25-28-040, megapol@drypa.pl