?>
|
Wtrysk KME NEVO Plus / KME Silver / Hana H2001 / 4-cylindry
Homologacja sterownika:
(E8)67R-013787
(E8110R-004297
Producent:
KME Polska
Zastosowanie / zalecenia:
Samochodowe instalacje gazowe. Sekwencyjny wtrysk gazu.
Sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu LPG/CNG w fazie lotnej zaprojektowany do zastosowania w samochodach posiadających zaawansowane systemy diagnozy układu zasilania benzyną (OBD2, EOBD) - z katalizatorem i sondami lambda. Zachowuje normy emisji spalin (również EURO5).
Zestaw NEVO może zostać zaadoptowany do wszystkich silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa zarówno sekwencyjnych jak i półsekwencyjnych, czy fullgroup.
Zastosowanie bardzo szybkiego, mikrokontrolera, pełniącego funkcję procesora sygnałowego i inteligentnego sterownika stopni wyjściowych wtryskiwaczy gazowych, pozwoliło na precyzyjne i błyskawiczne sterowanie mieszanką gazowo-powietrzną, w tym samym momencie, w którym sterownik benzynowy wtryskiwałby etylinę dla bieżącego cylindra.
Poprzez bardzo precyzyjne i błyskawiczne dozowanie gazu nie ma zauważalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym podczas eksploatacji samochodu. Nie ma straty mocy ani różnicy w elastyczności pojazdu. Przyśpieszenie na zasilaniu gazowym jest takie, jak na benzynie.
Zasada działania systemu KME oparta jest na pracy wtrysku benzyny - oddzielnie i niezależnie dla każdego kanału. W każdym momencie pracy systemu wykorzystywana jest strategia podawania paliwa sterownika benzynowego. Wtryskiwacze gazowe są kontrolowane za pomocą sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi, które są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie energetyczne silnika. Zapewnia to błyskawiczną reakcję na zmianę warunków zewnętrznych.
Z systemem sekwencyjnego wtrysku gazu LPG / CNG KME samochód zachowuje normy emisji spalin oraz spełnia warunki OBD II/EOBD bez dodatkowych emulatorów.
Rozprężony gaz podawany jest bezpośrednio przed zawory – tak jak w układach benzynowych, co eliminuje możliwość wybuchów (spowodowanych gromadzeniem się gazu w dużej objętości kolektora ssącego).
Wszystkie funkcje diagnozowania i zarządzania silnikiem pozostają niezmienione.
Sterownik wtrysku gazu Nevo posiada innowacyjny, wprowadzony przez firmę KME, algorytm kalibracji samochodu w teście drogowym, przez zbieranie punktów pracy samochodu na benzynie i na gazie, co umożliwia dobranie mapy gazowej identycznej z benzynową. Wcześniej możliwe było to tylko w długotrwałych testach z wykorzystaniem hamowni podwoziowej.
Sterownik posiada wbudowany mechanizm samodiagnozy i diagnostyki systemu gazowego.
Niewielkie rozmiary obudowy oraz wygodne umiejscowienie uchwytu mocującego ułatwiają montaż pod maską samochodu. W przypadku braku gazu w zbiorniku następuje automatyczne przejście na benzynę sygnalizowane dźwiękiem.
Użytkownik samochodu steruje przełączaniem benzyna/gaz oraz śledzi wskazania czujnika ilości gazu w zbiorniku za pomocą miniaturowego panelu sterowania. Na podstawie ustalonego przez sterownik benzynowy czasu wtrysku benzyny oraz bieżących odczytów parametrów z czujników (m.in. temperatury, ciśnienia) NEVO określa odpowiednie czasy wtrysku gazu oraz steruje zaworami gazowymi.
Za pomocą oprogramowania dla komputera PC można dokonać automatycznej kalibracji systemu w celu dopasowania go do danego samochodu. Instalator ma również do dyspozycji możliwość ręcznego skorygowania wielu parametrów oraz śledzenia bieżących wskazań.
Dane techniczne:
Dostępne funkcje głównego menu
- język - polski / angielski / litewski / rosyjski / czeski / niemiecki / włoski
- czytelny schemat wiązki przewodów - opisane na schemacie wyjścia pinów w kostce- diagnostyka - poprzez interfejs z wejsciem na RS232 lub USB
- autokalibracja / modelowanie / mapa / rejestrator / kody błędów
- diagnostyka - wizualizacja błedów
- błędy zapamiętane, błędy aktualne, reset błędów- czytelny panel diagnostyczny / odczyty/
- czas wtrysku benzyny i gazu, obroty silnika, temperatura reduktora i gazu, podcisnienie, cisnienie, napiecie zasilania
Poziom 1:
Start, Diagnostyka, Instalacja, Rejestrator, Wejscie / Wyjscie, Odczyty,
Poziom 2:
Zapisz, Odczytaj, Standart, Auto-Zapis, Auto-Setup(F6), Podstawowa(F7), Zaawansowana(F8), Model(F9), Mapa(F10), Korekty(F11), Kasuj mape benzyny, Kasuj mape gazu, Ustaw model
Auto-Setup(F6):
Wybór paliwa - LPG / CNG
Wtryskiwacze gazowe - Reg, Hana, Rail (IG1, IG2 - 1ohm, 2ohm, 3ohm) oraz inne o podobnych opornościach cewek
Turbo, Hami, Valvetronic(+PPO)
Auto-Konfiguracja, Autokalibracja,
Przesuniecie - w (ms), wszystkie cylindry jednoczesnie, Mazda,
Konfiguracja podstawowa (F7)
Zasilanie - 10Volt - 16Volt
Typ układu zapłonowego - sekwencyjny, półsekwencyjny, fullgroup, inny
Zródło impulsów obrotów - przewód niepodłączony, sygnał obrotów, wtryskiwacze benzynowe
Układ zapłonowy - 1 cewka na 1 cylinder, DIS - podwójna cewka, obrotomierz, obrotomierz 2
Cisnienie robocze - od 0.7 do 2.0 bar
Wybór czujnika temperatury reduktora - 4.7kohm, 2.2kohm, 10kohm
Czujnik cisnienia - PS-CCT4-D
Przełączenie na gaz - od 20, 30 , 35, 40, 45, 50 stopni Celsjusza
Obroty przełączenia: 400, 450, 500,.....do 2000 obr/min
Opóznienie przełączania - 0, 10,20, 30, 40, 50....... do 240 sekund
Otwórz zawory wcześniej - 1, 2, 3, 4...........do 30 sekund
Przełączanie cylindrów - 0.5, 0.6, 0.7, 0.8......do 5 sekund
Nakładanie faz benzyna-gaz: wyłączone, 1,2,3,4....do 10 cykli (2,3..do 8ms)
Rozgrzewanie wtryskiwaczy gazowych: wyłączone, włącz gdy Tred mniej niż 0,
włącz gdy Tred mniej niż 5, włącz gdy Tred mniej niż 10 stopni C
Przełączanie na benzyn:
Gdy ciśnienie mniejsze niż: 0.4, 0.5, 0.6, 0.7, 0.8, 0.9, 1.1 bar
Opóźnienie cisnienia: 0.4, 0.5, 0.6, 0.7, 0.8......do 5 sekund
Sekwencyjne przełączanie cylindra: wyłączone, 0.1, 0.2, 0.3, 0.4.......do 5 sekund
Opcje silnika: dotrysk benzyny 1.1, 1.2, 1.3 1.4, .......do 2.6 ms
Wtryskiwacze benzynowe sterowane plusem, Turbo, Hemi, Valvetronic(+PPO)
- program KME - zakładka PLIKI na stronie głównej megapolu lub na stronie producenta
W zestawie:
1. Sterownik KME NEVO PLus (E8)67R-013787 4 cylindry - 1 sztuka
2. Okablowanie / wiązka emulatora - 1 komplet
3. Reduktor KME Silver (E8)67R-013949 - 1 sztuka
4. Wtryskiwacze Hana H2001 (E4)67R010213, (E8)110R-004686 na 4 cyl.- 1 komplet z rozdzielaczami
5. Czujnik cisnienia / mapsensor (E8)67R013971 - 1 sztuka
6. Mikroprocesorowy przełącznik diodowy / panel sterowania z pełnym wskazaniem gazu- 1 sztuka
7. Czujnik temperatury reduktora - 1 sztuka
8. Czujnik temperatury gazu w mapsensorze- 1 sztuka
9. Sensor rezerwy - 1 sztuka
10. Zespół filtra gazu - 1 sztuka
11. Trójnik podcisnienia - 1 sztuka
12. Drobne akcesoria montażowe - 1 komplet
13. Karta gwarancyjna - 1 sztuka
Dobór typu wtryskiwaczy HANA H2001 w zależności od mocy silnika:
A+ niebieski | A zielony | B czerwony | C czarny | |
Wydajność KM / na 1 cylinder przy ciśnieniu 0.8 bar (przy maksymalnym obciążeniu) |
40 KM | 33 KM | 26 KM | 20 KM |
Wydajność KM / na 1 cylinder przy ciśnieniu 1.0 bar (przy maksymalnym obciążeniu) |
50 KM | 42 KM | 32 KM | 25 KM |
Wydajność KM / na 1 cylinder przy ciśnieniu 1.2 bar |
60 KM | 50 KM | 39 KM | 30 KM |
Dla silnika 4-cylindrowego o mocy: | 160 ~ 240 KM | 132 ~ 200 KM | 104 ~ 156 KM | 80 ~ 120 KM |
Dla silnika 6-cylindrowego o mocy: | 240 ~ 360 KM | 198 ~ 300 KM | 156 ~ 234 KM | 120 ~ 180 KM |
Dla silnika 8-cylindrowego o mocy: | 320 ~ 480 KM | 264 ~ 400 KM | 208 ~ 312 KM | 160 KM ~ 240 KM |
Wtryskiwacze HANA H2001 do zestawu kompletujemy w dowolnym typie/kolorze (niebieski,zielony,czerwony,czarny). Podczas składania zamówienia należy wpisać w polu "dodatkowe informacje" wybrany kolor / typ zamawianych wtryskiwaczy.
Dodatkowo:
- miła i fachowa obsługa
- wysyłki krajowe i zagraniczne
- sprzedajemy odbiorcom hurtowym i detalicznym
- wysyłka za pobraniem lub wpłata na konto - do wyboru
- towary wysyłamy jeśli mamy taką możliwość - natychmiast
- szczegóły uzgadniamy również telefonicznie w dziale handlowym
Towar jest nowy.
Posiada gwarancje producenta.
Podana jest cena brutto.
Wystawiamy paragon lub fakturę
Megapol
Łowiecka 8
26-110 Skarzysko Kam.
tel/fax(+48) 41/25-14-419, (+48) 41/25-28-040, megapol@drypa.pl