Homologacja:
Producent:
Polska
Przeznaczenie / zalecenia:
Przełącznik "GRM" jest przeznaczony do zmiany rodzaju zasilania pojazdu wyposażonego w silnik benzynowy z gaźnikiem oraz instalację zasilania gazem "propan - butan" z benzyny na gaz i z gazu na benzynę.
Strojenie sterownika:
Po zamontowaniu przełącznika GRM nie wymaga on strojenia, należy jedynie wybrać przy pomocy przełącznika S2 rodzaj szkiełka rezerwy oraz za pomocą przełącznika S1 - rodzaj obrotów z cewki (dobre lub słabe), a także ustawić czas zwłoki wyłączenia elektrozaworu gazowego po zaniku obrotów silnika potencjometrem P1.
OPIS PRZEŁĄCZNIKÓW NA BOCZNEJ ŚCIANCE GRM"a:
S1 - Wybór obrotów
- Położenie górne przełącznika oznacza dobry, silny sygnał obrotów, przy cewce zapłonowej w dobrym stanie.
- Położenie dolne przełącznika oznacza słaby sygnał obrotów z cewki.
S2 - Rodzaj szkiełka rezerwy
- Położenie górne przełącznika oznacza szkiełko 20k omów.
- Położenie dolne oznacza szkełko 90 omów.
POZYCJE PRZEŁĄCZNIKA GŁÓWNEGO NA ŚCIANCE PRZEDNIEJ:
P1 - Potencjometr regulacji czasu odłączenia zaworu gazowego po zaniku obrotów silnika (ustawiany w granicach 0,1 - 4 sekund).
0 - Wypalanie, oba elektrozawory (gazu i benzyny) zamknięte. Migają na zmianę dwie diody zielone 1 z 3 oraz dioda zielona 2
I - praca na benzynie (wskaźniki LED nie świecą). Elektrozawór gazu jest w tym momencie wyłączony.
II - Praca na gazie, GRM pokazuje stan gazu w zbiorniku. Wszystkie zielone diody świecą oznacza pełny zbiornik, świecąca dioda czerwona oznacza rezerwę gazu.
Dane techniczne:
Zasilanie nominalne: 14V
-Zasilanie maksymalne: 10..16V
-Temperatura pracy: -25...+70 st. C
-Prąd zasilający: 0,15A
-Wejście obrotów: Uwej.= 0 - 35V,
-Wejście rezerwy Czujniki: Rwej.=100kOhm 90R, 20k, kontaktron