?>
|
Wtrysk SEQUEL OBD 6cyl. z reduktorem Tomasetto Artic i listwą Valtec 3ohm
Homologacja:
E8 67R014313 - sterownik / komputer
Producent:
Lecho Elektronika
Polska
Reduktor powinien być przymocowany tylko za specjalnie do tego przeznaczone otwory znajdujące się w tylnej jego części oraz tylko odpowiednimi śrubami dołączonymi do kompletu. Elektrozawór gazu może być zamontowany na reduktorze, jako jego integralna część lub osobno. Wszystkie węże muszą znajdować się minimum 10cm. od elementów układu wydechowego. Sygnał czujnika temperatury gazu w reduktorze jest wykorzystywany do określania chwil przełączenia zasilania benzynowego na gazowe. Czujnik temperatury zainstalowany w reduktorze należy podłączyć do wiązki instalacji gazowej .Listwę wtryskiwaczy należy zamontować w pobliżu kolektora dolotowego i możliwie daleko od przewodów wysokiego napięcia. Na końcach przewodów kolektora, w pobliżu zaworów ssących silnika należy wykonać otwory, nagwintować i wkręcić w nie mosiężne króćce. Króćce te należy połączyć ciśnieniowymi przewodami gumowymi z króćcami listwy wtryskiwaczy. Połączenia powinny być zabezpieczone metalowymi opaskami zaciskowymi. Należy zawrócić uwagę na długość przewodów gumowych, która powinna być jednakowa. Do listwy wtryskiwaczy należy podłączyć wiązkę przewodów zasilająco sterujących ze sterownika gazowego. UWAGA: 1. Przewody gumowe łączące wtryskiwacze gazowe z kolektorem powinny mieć jednakową długość.Filtr fazy lotnej gazu należy zamontować pomiędzy reduktorem, a listwą wtryskiwaczy gazu, wykorzystując ciśnieniowe przewody gumowe. Połączenia należy zabezpieczyć metalowymi opaskami zaciskowymi. Do czujnika BOSCH należy podłączyć wiązkę z kostką posiadającą cztery wyprowadzenia (według schematu). Filtr gazu powinien być zamontowany w miejscu dostępnym z możliwością jego wymiany, według zasad obowiązujących w karcie gwarancyjnej. Sterownik SEQUEL dostępny jest w wersji 4, 6 oraz 8 cylindrow Jednakże są one stanie obsłużyć auta z mniejszą od podanych ilością cylindrow, tj. 3, 5 itd. Sterownik powinien być zamontowany w dostępnym miejscu w komorze silnika. Sterownik należy zamontować z dala od źrodeł zakłoceń elektromagnetycznych (np. cewki zapłonowej), z dala od źrodeł wysokiej temperatury (np. kolektora wylotowego silnika), a także w bezpiecznej odległości od zbiornikow z płynami (np. zbiornika wyrownawczego płynu chłodzącego), z dala od kontaktu z wodą.
Przeznaczenie / zalecenia.
Samochodowe instalacje gazowe
Nazwa SEQUEL dla ECU samochodowych instalacji gazowych nie jest niczym przypadkowym. SEQUEL jest bowiem kolejną odsłoną komputera sekwencyjnego wtrysku gazu SEC. Ten popularny i funkcjonujący z powodzeniem na rynku komputer został obecnie rozbudowany o nowe funkcje i uczyniony jeszcze bardziej niezawodnym. Nowy design oraz nowe możliwości czynią z Sequela godnego następcę komputerów sekwencyjnych starszej generacji. Pozwoliły na to nowe doświadczenia oraz rozwiązania, które pojawiły się na rynku motoryzacyjnym.
Regulacja SEQUELA? Nic prostszego. Podłącz dwa przewody do magistrali OBD i to ona przejmie na siebie regulację sterownika. Będzie to robić nieprzerwanie i w czasie rzeczywistym, zawsze dbając o prawidłowe korekty. Brak OBD, problematyczne podejście do gniazda OBD lub nieobsługiwany protokół? To nie problem. Zawsze możesz użyć naszego Interfejsu OBD i jego możliwości kalibracji od OBD lub podciśnienia. Z interfejsem możesz także kasować błędy, sprawdzić parametry lub zdiagnozować auto bez konieczności używania dodatkowych testerów.
,0 – 90Ω, oraz inne po ustawieniu własnych progów w programie.
1. Montaż obudowy bezpieczników należy wykonać zgodnie ze schematem montażowym bez włożonych bezpieczników.
2. Łączenie przewodów instalacji gazowej w układ akumulatora: przewód czerwony (+) inst. gazowej załączamy bezpośrednio do plusa akumulatora. Przewód czarny
(-) inst. gazowej załączamy bezpośrednio do minusa akumulatora. Przewód czerwono-brązowy włączamy w układ instalacji elektrycznej samochodu w miejsce umożliwiające uruchomienie pojazdu – tj. w układ, w którym występuje napięcie po włączeniu zapłonu – stacyjka.
3. Podłączenie sygnału prędkości obrotowej: przewód żółto-czarny; do określenia prędkości obrotowej wału korbowego silnika, sterownik wykorzystuje sygnał prędkości obrotowej RPM przekazywany przez moduł zapłonowy do sterownika benzynowego. Znajomość sygnału jest niezbędna do przejścia na zasilanie gazowe, które następuje przy ustawionej przy użyciu programu komputerowego prędkości obrotowej (typowo 2000 obr/min). Przewód elektryczny, którym przesyłany jest sygnał można znaleźć wykorzystując próbnik napięcia lub oscyloskop. Częstotliwość impulsu przekazywanego do sterownika benzynowego rośnie wraz z prędkością obrotową silnika, więc zwiększa się również częstotliwość maksimów sygnału na ekranie oscyloskopu. Wartość amplitudy napięcia sygnału RPM mieści się w granicach 12V i tyle należy ustawić w programie, jeśli pobieramy sygnał z czujnika Halla lub innego to w programie należy wybrać opcję 5V. 4. Podłączenie czujnika poziomu gazu w zbiorniku: przewód żółty czujnika należy przylutować do przewodu żółtego sterownika gazowego, a przewód czarny czujnika do masy samochodu. 5. Podłączenie elektrozaworów gazowych: elektrozawory gazowe zainstalowane przy zbiorniku gazu (wielozawór) i w pobliżu reduktora należy podłączyć do przewodu niebieskiego sterownika gazowego.6. Podłączenie czujnika temperatury reduktora: przewody wiązki pomarańczowobrązowy i zielono-czarny połączyć z przewodami czujnika temperatury reduktora. UWAGA: Czujnik temperatury nie jest polaryzowany. Zamiana kolorów przewodów nie powoduje błędnego działania czujnika.
7. Podłączenie przełącznika: przewody wiązki połączyć odpowiednio z przewodami przełącznika zachowując zgodność kolorów.
8. Podłączenie OBD: przewód brązowy podłączyć do linii K (wyprowadzenie nr 7 złącza OBD2), przewód biało-czerwony podłączyć do linii L (wyprowadzenie nr 15 złącza OBD2). UWAGA: w niektórych samochodach linia L nie jest podłączona, wówczas wystarczy podłączenie samej linii K.
9. Podłączenie sondy lambda: sterownik umożliwia podłączenie dwóch sond lambda, sonda pierwsza to przewód fioletowy, a sonda druga to przewód fioletowo-biały. Sygnał sondy nie wpływa na funkcjonowanie sterownika, służy jedynie jako informacja o stanie mieszanki.
10.Podłączenie brzęczyka (buzera): przewód czerwony z wiązki podłączyć do przewodu czerwonego, natomiast przewód żółto-czerwony wiązki należy podłączyć do przewodu czarnego brzęczyka. Proszę dokładnie sprawdzać kolorystykę przewodów, gdyż ich zamiana może doprowadzić do uszkodzenia brzęczyka.
DANE TECHNICZNE:
- Zakres temperatury pracy - -40oC +125oC
- Zakres napięcia zasilającego - 10 – 16 VDC
- Minimalna rezystancja wtryskiwacza gazowego - 1 W
- Maksymalny prąd znamionowy In - 1 do 8A (w zależności od użytych wtryskiwaczy)
- Prąd w stanie czuwania - Poniżej 10mA
- Pomiar ciśnienia gazu - BOSCH Sensor – pomiar Bezwzględny, filtrowany FIR
- Pomiar temperatury gazu - BOSCH Sensor 0,5 %
- Pomiar temperatury reduktora - Mitsubishi 0,5 % temp. sensor
- Komunikacja - Interfejs diagnostyczny
- Procesor komputera - DSP – 130 MHz
- Kanały analogowe (sonda lambda, ciśnienie, temperatura)
- Zakres napięć: 0-16V, próbkowanie: 12bitów 100kHz
- Odczyt wtryskiwaczy benzynowych
- Podstawowa wersja obsługuje wtryskiwacze benzynowe sterowane „masą” .
- Rezystancja wewnętrznego emulatora
- 100 W +/- 10%- Możliwość zamówienia wersji z inną rezystancją.
- Obsługiwane protokoły OBD2 (sterownik bez dodatkowego interfejsu) - STANDARD FAST KWP2000- STANDARD SLOW KWP2000
- wymiary sterownika - 14.3mm x 12.4mm x 35mm
- waga sterownika 0.6 kg
W zestawie:
1. Sterownik Sequel E8 67R014313 na 6cyl. - 1 sztuka
2. Okablowanie / wiązka emulatora - 1 komplet
3. Reduktor Tomasetto Artic -1 sztuka
4. Listwa wtryskowa Valtec / 3 cylindry - 2 komplety z dyszami
5. Czujnik cisnienia / mapsensor Bosch 0281002456 - 1 sztuka
6. Przełącznik diodowy / panel sterowania z pełnym wskazaniem gazu- 1 sztuka
7. Czujnik temperatury reduktora - 1 sztuka
8. Czujnik temperatury gazu - 1 sztuka
9. Sensor pełnego wskazania rezerwy - 1 sztuka
10. Buzzer - 1 sztuka
11. Zespół filtra gazu - 1 sztuka
12. Trójnik podcisnienia - 1 sztuka
13. Drobne akcesoria montażowe - 1 komplet
14. Oprogramowanie - zakładka Pliki na stronie głównej Megapolu
15. Schemat podłączenia - 1 sztuka
16. Karta gwarancyjna - 1 sztuka
Dodatkowo:
- miła i fachowa obsługa
- wysyłki krajowe i zagraniczne
- sprzedajemy odbiorcom hurtowym i detalicznym
- wysyłka za pobraniem lub wpłata na konto - do wyboru
- towary wysyłamy jeśli mamy taką możliwość - natychmiast
- szczegóły uzgadniamy również telefonicznie w dziale handlowym
Towar jest nowy.
Posiada gwarancje producenta.
Podana jest cena brutto.
Wystawiamy paragon lub fakturę.
Megapol
Łowiecka 8
26-110 Skarzysko Kam.
tel/fax(+48) 41/25-14-419, (+48) 41/25-28-040, megapol@drypa.pl