?>
|
Przeznaczenie / zalecenia:
Samochodowe instalacje gazowe. Element składowy instalacji gazowej który wraz z regulatorem gazu jest odpowiedzialny za ustalenie optymalnego składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Właściwy dobór miksera jest podstawą do prawidłowego zasilania silnika gazem. . Mikser działa na zasadzie wytworzenia podciśnienia pomiędzy nim a reduktorem czego następstwem jest otwarcie zaworu w reduktorze i przepływ gazu do silnika. Niezwykle istotnym elementem jest otwór (palnik) w mikserze, który ustala podciśnienie. Zbyt mały otwór (palnik) wlotu powietrza w mikserze - mieszanka za bogata wywołująca nadmierne spalanie gazu. Charakterystyczną oznaką jest powstawanie ciemno-brązowego nalotu na elektrodach świec.
Zbyt duży otwór w mikserze - mieszanka za uboga powoduje wypalanie się zaworów. Charakterystyczną oznaką jest powstawanie białego nalotu na elektrodach świec.
W mikserach o nieregularnych kształtach bierzemy pod uwagę pole powierzchni otworu, które powinno mieć zastosowanie w tym mikserze dla danej pojemności silnika pojazdu.
Regulator - Regulacja ma za zadanie zmniejszenie lub zwiększenie przepływu gazu przez regulator i ustalenia optymalnej mieszanki. Regulator może mieć postać silnika krokowego lub pokrętła ze śrubą. Przy zastoswaniu pokrętła nie ma możliwości uzyskania optymalnej mieszanki a silnik pracuje tak jakby był zasilany poprzez gażnik a nie wtrysk. Zastosowanie komputera i silnika krokowego jest niezbędne dla uzyskania prawidłowych wyników analizy spalin. W samochodach z zastosowanym systemem Lambda Control System (komputerem) właściwy dobór miksera jest wtedy kiedy podczas auto-adaptacji komputer gazowy ustali pracę urządzenia w zakresie od 70-120 kroków (położenie silnika krokowego). Silnik krokowy działa w zakresie 0-244 kroków. Przy zastosowaniu silnika krokowego regulacje składu mieszanki odbywa za pośrednictwem sondy lambda. Uboga mieszanka, którą odczytuje sonda lambda powoduje większe otwarcie sinika krokowego a bogata mieszanka mniejsze otwarcie silnia krokowego. Ten cykl jest powtarzany z częstotliwościa 6 razy na sekundę. Przyjmuje się, że do silnika o pojemności 1.0 - 1.2 litra należy stosować otwór w mikserze od 28 do 30mm., o pojemności 1.5 litra nalezy stosować otwór w granicach od 30 do 34mm. W silnikach 2.0 litra od 34 do 38mm.
Nie ma większego znaczenia czy jest to mikser szczelinowy czy z otworami. W zalezności od indywidualnych cech konstrukcyjnych silnika, jak i stopnia zużycia silnika (ciśnienia sprężania, stanu przewodów zapłonowych i świec), dobór miksera jest ustalany na podstawie wiedzy i doświadczenia mechanika.
Mikser Bosch występuje o średnicy 28,32,34,36,38 (szczelinowy lub palnikowy)
Pasuje do modeli aut:
AUDI 80, 100,
CITROEN AX, ZX,
FIAT Croma, tipo, Uno, Tempra, Fiorino
PEUGEOT 106, 205, 405
RENAULT 19, Clio
SEAT Cordoba, Ibiza
SKODA Favorit, Felicja
VOLKSWAGEN Golf, Passat
POLONEZ Plus
Dane techniczne:
- długość - 75mm
- szerokość - 78mm
- grubość - 12mm
- średnica palnika d - 28 mm
- średnica rury dolotu gazu - 16 mm
Megapol
Łowiecka 8
26-110 Skarzysko Kam.
tel/fax(+48) 41/25-14-419, (+48) 41/25-28-040, megapol@drypa.pl